zondag 10 mei 2015

Werk Martine 3.

Wat vliegt de tijd... maar vooral wat geniet ik ontzettend van mijn werk in ALEH. In het begin was het zeker even wennen en uitvogelen hoe ik mij het best in kon zetten als vrijwilligster. Maar ondertussen helemaal mijn draai gevonden! 'S ochtends starten op de babygroep om mee te helpen met wassen en aankleden, vervolgens naar de vijfde verdieping om op een andere groep mijn 'vaste' kindje te helpen met eten geven, daarna sprint ik de trap weer af naar de derde verdieping om de gehele ochtend de teacher en zorgmedewerker te ondersteunen in de babygroep en tegen lunchtijd ga ik weer sportief de trap op om 'mijn kindje' nogmaals te helpen met eten geven. Buiten het feit dat ik nu natuurlijk een top conditie heb opgebouwd ervaar ik het zeker als heel positief dat ik op twee verschillende groepen werkzaam ben. Ik heb hierdoor duidelijk het verschil kunnen ervaren hoe de zorg en dagindeling van de babygroep en kindergroep is afgestemd op ieders mogelijkheden en leeftijdsfase. Het blijft zo ontzettend bijzonder en mooi om te zien hoe zwaar-lichamelijk en geestelijk gehandicapte baby's en/of kinderen op zo'n manier worden geprikkeld dat ze echt wat ervaren van de 'werkelijke wereld'. Steeds als ik dan zo'n klein kindje met een glimlach op zijn of haar gezicht zie maakt m'n hart een sprongetje! Ook heb ik door het werken op twee groepen natuurlijk dubbel zoveel collega's ontmoet. Wat ik erg leuk vind want zo heb ik contact opgebouwd met verschillende collega's met wisselende achtergronden; o.a. Joods en Arabisch. 

Aankomende week alweer afscheid gaan nemen op het werk... zo'n gek idee om de kinderen waar je drie maanden voor hebt gezorgd achter te moeten laten. Het liefst zou ik ze stuk voor stuk allemaal meenemen in m'n koffer naar Nederland :-). Maar ook de leuke en bijzondere band die ik hier heb opgebouwd met sommige collega's zal ik gaan missen... Dus ik ga nog maar even goed genieten van de laatste werk daagjes hier in Jeruzalem!


   






1 opmerking: